onsdag 25 april 2012

Samverkan kring temakväll

Just nu har jag mer än fullt upp och det rör på sig lite varstans. Ungefär som den kära ketchupeffekten. Det är roligt men lätt att jag missar saker eller inte hinner med att ta kontakt med anhöriga eller dokumentera som jag borde. Luften i arbetsschemat minskar och det är då jag vanligtvis hinner ikapp.

En av de roliga saker jag äntligen fått till är en början till samverkan inom funktionshinderområdet. I måndags kväll träffades vi flera olika parter (kommun, landsting och föreningar) och diskuterade och planerade för en temakväll vi ska ha i höst. Vi kommer använda oss av den inspirerande och engagerande föreläsaren Stina Gidlöf med hennes föreläsning:
En familj som alla andra? - om att skapa sig en vardagslunk bland remisser, habiliteringsbesök och nätverksmöten”


Stinas företags hemsida: www.annorlundavision.se

Temakvällen kommer att äga rum i anslutning till anhörigdagen, nämligen måndagen den 8 oktober mellan klockan 18:30-20:30 i Plenisalen i Vimmerby och vi hoppas på att många åhörare kommer. Det känns kanon och det kommer att bli en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar