torsdag 24 maj 2012

Hemma från Riksdagen

Precis landat i hemmet igen efter 3 intensiva men berikande dagar i Varberg. Så stimulerande att träffa människor som är i samma bransch och som brinner så som jag för dessa anhörigfrågor. Men också tröttande. Av intensiv sommarvärme, massor av intryck, tankeväckare och folksamlingssurr.

Till alla er som jag mötte i inspirerande samtal och givande diskussioner vill jag säga ett stort TACK! Tillsammans är vi starka. Tillsammans ska vi banne mig lyckas med vår mission. Missionen att sätta anhörigstöd på den sociala kartan i Sverige och  om inte i världen så i alla fall i Europa. Med det menar jag att stöd till anhöriga ska bli en lika självklar rättighet och skyldighet som t ex barnomsorg och äldreomsorg. Det måste gå! Tillsammans fixar vi det här!            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar