onsdag 6 juni 2012

Ligger som ett luftigt moln


Årets anhörigriksdag var bra och att delta i workshopen för oss anhörigkonsulenter dagen innan gav mig också otroligt mycket. Just nu har jag fullt upp med annat. Det är en hektisk tid så här i början av sommaren. Har inte tid att reflektera och fundera på vad jag ska göra med allt som finns i mitt lilla anhörigkonsulentshuvud sen dessa tre fantastiska dagar. De ligger liksom på mognad. Som ett luftigt moln som seglar ovanför mig och inte känns tungt alls utan ger hopp och styrka inför framtiden. Om några veckor ska jag lyfta ned molnet och bearbeta delar av det. Innan jag går på semester ska jag sätta upp mål för framtiden, bland annat förankrade i dessa givande dagar.

Jag hade också trevligt sällskap i Varberg. Inte bara av solen och värmen utan också av Marie-Louise Bexell, min kollega i Ydre kommun. Vi reste, bodde och hade sällskap av varandra hela riksdagen utan att det sistnämnda var planerat. Lustigt nog hade vi valt exakt samma 4 seminarium utan att ha pratat med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar