fredag 6 januari 2012

Glädjestund för ensamarbetaren

Den här veckan har varit lite halvseg på jobbet. Inga samtal, grupper eller möten inplanerade. Bara egentid att ägna mig åt pappersarbete och telefonsamtal mm. Så här i början på året väntar jag på lite besked om lite av varje från flera håll och innan jag får dessa är det svårt att komma vidare på egen hand. Och då blir jag nog lite ineffektiv. Jag får inte den där rätta flowkänslan. Jag fungerar bäst när jag träffar folk mellan varven, anhöriga eller personal i organisationen.

Eftersom jag ännu så länge har ett ensamarbete (kan vara på väg att förändras under året) så blir en sån här vecka lite tråkig och energilös. Saknar verkligen jobbarkompisar och flödet som sker mellan människor. Desto roligare då att jag fick ett oväntat besök av en fd jobbarkompis igår. Vi har inte träffats på länge och hon hade med semlor och vi satt och pratade i ett över varsin mugg kaffe. Lycka i hög dos! Jag fick en sån sprudlande glädjeenergikick efter hennes besök så det satt i resten av dagen.


En annan gammal kollega skickade också ett Gott Nytt År mejl och frågade hur det var med mig samt bjöd in mig att komma och fika nån dag. Att någon eller några tänker på mig och även visar det i handling är jag inte bortskämd med så jag blir liksom lite extra glad över såna relativt enkla saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar