onsdag 8 februari 2012

Semester

Den här veckan har jag semester. Är med min familj uppe i Ramundberget och åker skidor både utför och på längden. Det är vårt vinterparadis en vecka om året. Idag ska maken och jag ta en långtur uppe på fjället så vi chillar lite i stugan innan det är dags att bege sig ut i spåret. Solen är framme så det kan nog bli en fin tur om än jobbig. De första km går nämligen bara uppför och man blir helt slut av att försöka ta sig uppför med ett par långa skidor på fötterna. Jag brukar ha bakhalt och kan inte åka i nåt spår men när man väl kommit upp på höjden så är det värt allt slit i världen. Ungefär som när jag kämpar på med något i min ensamhet på jobbet men som ändå sen blir så bra i slutänden för anhöriga i kommunen där jag jobbar. Då är det värt de där kämpiga stunderna 100 ggr om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar